nettó tömeg

az idealistának mindig igaza van

Kinek jó a "Lehet más a politika" ?

2009. február 26. 14:25 - nettó tömeg

Ma jelentette be párttá alakulását a Lehet Más a Politika, röviden LMP. Júniusban, az Európa Parlamenti választáson már indulnak is. Programjuk ködös, jelöltjük még nem ismert, de mást ígérnek, mint mások.

Ez rossz hír az SZDSZ-nek, mert az LMP-alapító és korábban SZDSZ-szavazó Schiffer András nyíltan kritizálja a szabad demokratákat, és a párt 20 éves tevékenységében csalódott egykori szavazóit könnyen a maga oldalára állíthatja. Íme egy példa 2006 novemberéből, melyben Schiffer keményen kiosztja az SZDSZ-t és vezetőit: "Az SZDSZ mélypontjait nehéz rangsorolni".

Ez rossz hír az MSZP-nek, mert az ismert jogvédő és fiatal, jobbára ismeretlen barátai ahelyett, hogy a jogvédelem élharcosának mutatkozó miniszterelnök mögé állnának, a jelenlegi kormány és a szocialista párt kritikájával sem fukarkodnak. Íme egy példa 2006 októberéből, melyben Schiffer András hazugnak nevezi Gyurcsány Ferencet: "Az őr felelőssége"

Ez rossz hír a Jobbiknak, mert a környezetvédő-modern-nemzeti-demokrata imidzset viselő optimista LMP alternatívát mutat a fiatalok számára a radikális konzervatív szélsőséghez képest.

Kinek jó a hír? Mindenkinek ebben az országban, hiszen minden új politikai szervezet (ideértve a Jobbikot is) megjelenése új vért hoz a belpolitika lelassult keringésébe: a friss és harcos konkurencia az elkényelmesedetteket és a feltörekvőket egyaránt keményebb munkára ösztönzi.

Jó a hír a tegnapi, első postunkban emlegetett Publius Hungaricus számára, aki az új politikai műhelyek megteremtésének fontosságát publikálta az indexen. (Ugyanott, ahol Schiffer is közzétette legfrissebb anyagait. Lehet hogy rájöttünk, kicsoda PH?)

Kinek jó a hír nagyon? A Fidesznek, mert a fiatalokat egyre kevésbé képes megszólítani, az LMP-vel együttműködnie sok területen szinte magától értetődő. Ne felejtsük el, hogy Sólyom László annak a Védegyletnek a támogatásával lett köztársasági elnök, melyben Schiffer András vezető pozíciót töltött be. Schiffer véleménye a 2006-os rendőrattackról pontosan ugyanaz, mint a Fideszé, s megjegyzi azt is: "Gyurcsány Ferenc nem demokrata" "Vonjuk le a 2006. őszi véres események tanulságait!"

Megoldja-e a problémákat az LMP? Rövid távon valószínűleg nem, mert a párt egyelőre kicsi, szervezetlen és állítólag nincs anyagi háttere sem. Hogy a pazar publicisztikákon és szúrós interjúkon túllépve Schiffer és társasága képes-e a gyakorlatban működő rendszereket építeni: kérdéses. A Lehet Más a Politika elnevezés a jelenlegi erőkhöz képest határozza meg önmagát, kritikusi viszonyt osztva magának. A kívülállás addig tarthat, míg a fent említett szimpatizánsi körök meg nem erősítik. Akkor aztán, a brüsszeli vagy a budapesti parlament falai között már kevés lehet és roncsolódhat az elméleti, hótiszta ellenzéki szerepkör. Lásd: SZDSZ elméletben vs. gyakorlatban.

Az LMP valódi helyét és értékét a tettei adják majd meg: kikkel és milyen kompromisszumokat köt, milyen konstruktív programja lesz és hogyan kezeli saját várható botrányait. Az LMP ma még nem más, mint egy felfújódóban lévő választási lufi: de még lehet ennél több és lehet meglepően más is.

A weben: http://lehetmas.hu/

 

Tedd ki a Facebookra

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nettotomeg.blog.hu/api/trackback/id/tr73967677

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: alternatíva 2009.05.28. 16:34:46

Schiffer András: „Ennek az országnak, ha valamire szüksége van, az az idealizmus” (Lapunk Schiffer Andrással április végén vett fel egy interjút, ezt közöljük most a nyomtatott változat után blogunkon is.) Hogy lehet az, hogy a civil szférában sikeres, el…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.27. 10:20:50

Vagyis ebből a pártból lehet valami meg az is lehet, hogy semmi. Ez mindennel így van.
Látom az igyekvést, hogy egy új színt hozzanak a palettára. A kérdés, hogy a mai politikai rendszert belülről vagy kivülről kell átalakítani, vagy egy teljesen újat csinálni. Én attól félek, ha be is jutnak a Parlamentbe, ők is csak beletagozódnának a rendszerbe. Nekem az előretolt arcok egy része hiteltelen. Vagy mondjuk inkább úgy, hogy nem rokonszenves.

bnct · http://lehetmas.hu/176 2009.02.27. 10:46:22

Jó kis poszt ez :), csak pár kiegészítés és némi vita:

Rossz még az LMP az MDF-nek, mert rájuk jórészt azok szavaztak, akiknek nem volt jobb ötletük, de nem szeretik a 2 nagyot.

És a Fidesznek se annyira jó: elképzelhető olyan szcenárió, hogy az LMP miatt nem lesz 2/3-uk 2010-ben (bár ezt talán ők se bánnák olyan nagyon...). Nem is beszélve arról, hogy a jelenlegi, valószínűtlenül nagyra hízott szimpatizánsi körük kb 20%-a nincs annyira elalélva a Fidesz teljesítményétől és irányvonalától. A most Fidesz-támogató nemzeti liberálisok, republikánusok, ökoszociális konzervatívok, biogazdák, politikai identitásukban kevéssé stabil nagyvárosi fiatalok-egyetemisták idővel tömegesen hagyhatják ott a Fideszt az LMP kedvéért.

Arról nem is beszélve, hogy az LMP deklaráltan nem szövetkezik senkivel a jelenlegi parlamenti pártok közül.

"Kinek jó a hír? Mindenkinek ebben az országban..."
:)
Legyen igazad!

Karma · http://karma.blog.hu 2009.02.27. 13:06:22

Szia!

Hogy az LMP kinek jó és kinek rossz, azt majd megmondja az idő :) A Fidesznek sem jó szerintem, mert próbál józan hangot megütni, a populizmus elég távol áll tőle.

És egy kis segítség: PH *NEM* Schiffer ;)

sensimilla 2009.02.27. 13:14:21

Szerintem az LMP-sek épp az ilyesfajta skatulyák ellen, küzdenek, amikbe te is húzod ezt az egészet. Nem politizálnak egyik naggyal sem, hanem ügyek mentén fejtenek ki véleményt, függetlenül attól, hogy adott ügyben melyik pártnak mi az állása. Egyébként meg rajtad kívül eddig mindenki a szadeszhez kötötte. Imádom az összeesküvés elméleteket:)

Attila64 · www.sagaontour.ca 2009.02.28. 10:01:18

LMP ... "környezetvédő-modern-nemzeti-demokrata " ...

Mitől is nemzeti??

nettó tömeg · http://nettotomeg.blog.hu 2009.03.04. 16:06:38

@bnct: köszi, akkor a vitához szólnék hozzá :)

nem életszerű, teljesen elméleti, hogy egy párt nem szövetkezik senkivel. ha ezt csinálja, akkor nem is politikai párt, hanem független kritikus, vagy politikai elemző.

úgyhogy abban a mondatban, hogy az LMP mint párt nem szövetkezik senkivel vagy az nem igaz, hogy ők párt, vagy az, hogy nem szövetkeznek.

csak akkor lehet egyszerre párt és soha nem szövetkező, ha az LMP helyből 2/3os többséget szerez.

nem beszélve arról, hogy a "senkivel nem szövetkezek" attitűdből már van elég a parlamentben és hozzá is járul a működésképtelenséghez. na, mit szólsz, vitázunk? :)

nettó tömeg · http://nettotomeg.blog.hu 2009.03.04. 16:14:20

@Attila64: nem tudom biztosan hogy milyen a "nemzeti politika" illetve hogy mit fog tenni az LMP, de a párttá alakulásukkor azt mondták, hogy "Az LMP uniós céljai között az agrárpolitikának is fontos a szerepe: a párt azt szeretné, ha Magyarországon továbbra is korlátozni lehetne a külföldiek földvásárlását. Támogatni kívánják emellett a határon túli magyarok politikai-kulturális törekvéseit is."

ebből nekem úgy tűnik, hogy nemzeti érzelemből elvileg jól állnak... nemtom... szerinted?

bnct · http://lehetmas.hu/176 2009.03.21. 11:21:56

@nettó tömeg: nem soha senkivel, de most, a mai parlamenti pártokkal nem. azóta már ugye kijött a Humanista Párttal közös EP-lista, szóval a szövetkezési attitűddel, remélem, nincs gond.

amúgy 2/3-os többség nem kell, elég a sima feles :) és ráér akár 2014-ben is...
de most komolyan: szted nem lehet értelmesen és kostruktívan politizálni szövetségkötés nélkül? pláne ellenzékben?

nettó tömeg · http://nettotomeg.blog.hu 2009.03.22. 02:35:03

@bnct: muszák kekeckednem: csak annyi ambíció van az LMP-ben, hogy az ellenzékiségig eljussatok? mint baumgartner a formai 1-ben, aki örült, hogy egyáltalán a nagyokkal egyszer egy futamban indulhatott?

aki hisz a politikájában, szerezzen hatalmat a megvalósításához. a hatalmat küzdelemben lehet elnyerni. a küzdelem nem szép, sok kompromisszum is jár vele. egyetlen párt sincs ma a parlamentben, amely ne kényszerült volna legalább ideig-óráig szövetségre (értsd: kompromisszumra) a hatalma megszerzése vagy a pozíciója megtartása érdekében. ebben a tekintetben hogy lehetne más a politika?
süti beállítások módosítása