nettó tömeg

az idealistának mindig igaza van

Ki hozza előre a választást?

2009. március 20. 22:34 - nettó tömeg

Az elmúlt évek legnépszerűbb politikai kifejezése az "előrehozott választás". Ez lenne hivatott szuperdemokratikusan és gyorsan helyreállítani a kormány és a parlament tekintélyét. De hogy zajlik?

Általában Orbán és a publicisták is azt mondják, hogy majd ha lesznek előrehozott választások, akkor a nép dönthet; akár a jelenlegi vezetőket is újraválaszthatja, de mégiscsak annak tudatában dönt majd, amit 2006-ban eltitkoltak előle az MSZP vezetői. Az ember meg csak áll, és várja, hogy akkor szépen magától a választás 2010 helyett előre jön. Méghozzá jó előre, mert sokszor halljuk: minden egyes, Ferivel elvesztegetett nap tovább rontja a gazdasági helyzetünket. Lehetne új parlamentet választani az EP szavazással egyidőben, jelentős költséget és időt megtakarítva. Ha előrejönne a választás.

Valahogy ott van mindig ez a szenvedő szerkezet, hogy előrehozott. De soha senki nem mondja ki, vagy csak alig hallhatóan mondja ki: a választást a köztársasági elnök írja ki. Választást a köztársasági elnök akkor írhat ki, ha feloszlatta magát a parlament, vagy, ha a miniszterelnök lemondása után 40 napon át nem találnak olyan utódot, akit a parlament többsége elfogadna. Ráadásul, a választás kihirdetése után leghamarabb 72 nappal kerülhet sor a szavazásra, addig is a korábbi kormány marad hatalmon.

A Fidesz kíméletlen következetességgel követeli az előrehozott választást, de ehhez kevés eszköze van. Hiába lépett ki az SZDSZ a kormánykoalícióból, a parlament önfeloszlatási kísérletekor mindenki a Fidesz-KDNP ellen szavazott, ezzel megvédte magát a sok kis párt, és megvédték az MSZP kormányát is.

A következő lépés az "előrehozott" esethez az lehetne, hogy valami UFO jelenség hatására Gyurcsány lemond, helyette pedig egy új miniszterelnök jelölt bukkan fel. Igen ám, de azt a jelöltet az MSZP 49%-os frakciója nem tudja elfogadtatni, s kérdéses, rá tudja-e venni a kis pártok 2%-át, hogy egy Szekeres Imrét, vagy Szili Katalint, vagy Bajnai Gordont válasszanak meg helyette válságot kezelni. Mivel egy előrehozott választáson a kis pártok a parlamenti küszöb környékén teljesítenének, a jelenlegi helyzet fenntartásában érdekeltek és valószínűleg a rendelkezésükre álló 40 nap alatt puffogva, zsarolva de elfogadnák Gordon vagy más, a nép szemének perzselő tüzében még meg nem égett közgazdász felesketését. Hogy ez mennyivel hozna jobb helyzetet az ország számára, mint Feri attrakciói, azt nehéz előre megmondani, de annyi bizonyos, hogy egy ilyen manőverrel meneszthető lenne "Gyurcsány, a mindenért hibás", az MSZP maradna kormánypárt, miközben a pártok bent maradnának a melegben hogy összeszedjék magukat a 2010es erőpróbára. Előrehozott választás ebben a felépítésben nem történne.

Úgy gondolom, ilyen megoldásokkal nem lehet az előrehozott választás alapfeltételét, tehát a köztársasági elnök választási felhívását elérni. Elmondom, hogyan lehetne.

2005-ben és 2006 elején, tehát az akkori parlamenti választások előtt a Gyurcsány Ferenc vezette "1." kormány tagjai tudatosan megtévesztették a választókat és az Európai Uniót is. Tudatosan és folyamatosan hamis képet festettek az ország gazdasági helyzetéről, a kormányzat eredményeiről ("trükkök százai", "csak a világgazdaság pénzbősége mentett meg" emlékszünk, ugye). A Fidesz nem ígéretekkel, hanem a "rosszabbul élünk mint 4 éve" választási kampánnyal próbálta felnyitni az emberek szemét arra a tényre, hogy a helyzet rossz, a gazdaság elvetemült helyzetben van, nem lesz euró, hitelből élünk, satöbbi, s a kormány a saját újraválasztásának érdekében elhazudja ezt az állapotot. Ezt a helyzetet követte aztán a televíziós vitákban már nem miniszterelnökként, hanem "csak" jelöltként szereplő Gyurcsány, aki a kormány által tett országértékelő megállapításokra alapozva hangoztatta hogy nem lesz tandíj, vizitdíj és nem lesz gázár emelés sem: mert nem szükséges, hiszen jó a helyzet, dübörög a gazdaság. És ha kis többséggel is, de megválasztották újra őt és partnereit a "Fideszfasizmussal" riogatott, a gazdaság szakértői felvirágoztatásával megetetett emberek.

Az Öszödi beszéddel az került nyilvánosság elé, hogy a Fidesz kampánynak igaza volt: a kormányon lévő pártok hazudtak az embereknek az ország gazdasági helyzetével és lehetőségeivel kapcsolatban azért, hogy a hibáikat és bűneiket palástolva hatalmon maradjanak.

Gyurcsány Ferencet és a többi, 2005-ben és 2006-ban kormányon lévő politikust tehát elsősorban azért szükséges feljelenteni és törvény elé idézni, mert választási csalást készítettek elő azzal, hogy hamis adatokat közöltek a világgal és a választókkal. Ezzel a bűncselekménnyel kellene megvádolni végre, és mentelmi jogát felfüggesztve azonnal elítélni. Fennáll a bűnismétlés lehetősége: öt nap alatt előzetes letartóztatásban lenne, az MSZP és az SZDSZ promonensei társaságában és nem lenne kérdés, hogy előre jönnek-e a választások. Ez az eszköz egyszerre gyors és demokratikus, szemben a lassú és demokratikus, illetve gyors és anarchikus megoldásokkal.

UPDATE (2009. március 21. 12.00): A fentiek fél nappal azelőtt készültek, hogy Feri meglepetésre meglengette lemondását az MSZP kongresszusa előtt. A fejlemények ismeretében visszatérünk a helyzet értékelésére.

91 komment
Címkék: választás

A bejegyzés trackback címe:

https://nettotomeg.blog.hu/api/trackback/id/tr291015274

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.21. 13:39:47

Gyurcsány a világ címlapjainFeri megint breaking news lett, lemondásának bejelentésével pár óra alatt címlapra került szerte a világban. Íme egy kis válogatás:

Trackback: e-Cafe light 2009.03.21. 13:19:51

A lehetséges kormányfőjelöltekről Ott van ugye Bokros. Aki hol mszp tag, hol nem. Néha országmegmentői szerepben tetszeleg, néha csak egyszeri világbankár „jobbnál-jobb” ötletekkel. De az mdf-ef randevúval eleve kiírta magát a baloldal komo…

Trackback: Konzervatórium 2009.03.21. 12:26:50

Megélni a pillanatot - Nem bírja kivárni a végét? És egy videó a végére:   szólj hozzá: Gyurcsány lemond  

Trackback: Tudtad? 2009.03.21. 11:05:48

Titkos doksi kilenc szóbanA ma kezdődő MSZP Kongresszuson nagyjából erről lesz szó. Jaj nekünk!  Sajnálom, hogy ezek a szavak nem fértek bele az első kilencbe.   Ja, és a szövegkörnyezetet az olvasó fantáziájára bízom!  

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.21. 10:59:04

Gyurcsány átadja a hatalmat?A tegnap esti Tényekben vezető hír volt, hogy az MSZP hétvégi kongresszusán olyan javaslatokat fognak beterjeszteni, amelyek még a Reformszövetség tervezeténél is keményebb lépéseket tartalmaznak. Hoppá, mondom, végre eszükhöz…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.03.21. 10:49:09

Most mintha azt írná az index címlapon, hogy Gyurcsány maga jelentette be, hogy lemond.
Ez vajon egy előrehozott április elsejei tréfa, avagy van valóságalapja?

á.m 2009.03.21. 10:52:29

@VicGilson: az mti hír alapján felkerült sok helyre.

drkovax 2009.03.21. 10:54:01

1. A poszt zárásához: Az ötletben csak annyi gond van, hogy a perbe fogni szándékozott képviselők mentelmi jogát a parlament 2/3-os többséggel kellene, hogy feloldja. Circulus viciosus.

2. Várjuk ki a végét ennek a lemondási sztorinak. Ez most annyi, hogy 2 hét múlva lemond, ha ... Ebben még nagyon sok hatalmi praktika rejtőzhet.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.21. 10:54:34

Én is néztem a naptárt, de nincs április elseje.
azbeszt.blog.hu/2009/03/21/a_primadonna_halala
A post szerintem ott téved, hogy nem a lemondásról és egy új miniszterelnökről szól a szavazás., hanem a kettőről együtt. Így ha nem szavazzák meg, akkor Feri marad, ha megszavazzák, akkor az új lesz és kész. Épp ezért nem szavazzák meg, akármennyire is utálja a fidesz Gyurcsányt, nem érdeke egy ilyen puha lemondás...

jozicsenko 2009.03.21. 10:56:49

Lemondana...

nem igaz ország miniszterelnökének akkor hiszek, ha a magyar közlöny kinyomtatja...

kacsa! 2009.03.21. 10:57:45

@VicGilson: áprilisi tréfa szag van a levegőben...

Bit Rot 2009.03.21. 10:58:02

UFO helyzet van: Gyurcsány lemond!!

is 2009.03.21. 10:58:09

én támogatom ezt a módszert. mindenki, aki hazugsággal szerzett szavazatot, azt csukjuk le. gondolom nincs elévülési idő. tehát kezdhetjük azokkal, aki azt mondták, hogy nem kötnek koalíciót a kisgazdákkal.

Dr. Muerte 2009.03.21. 10:58:58

És ha már úgyis felfüggesztjük a mentelmi jogokat és számonkérünk, akkor egy füst alatt elővehetnénk az elmúlt 20 év politikusait és paralamenti képviselőit akik asszisztáltak a hatalomért és az állami pénzekért folyó ámokfutáshoz FIDESZ-MSZP inclusive!

S. Annyi 2009.03.21. 10:59:16

Ami igen, az nem, ami nem, az igen. Ami biztos, az talán, vagy nemigen, esetleg, vagy ami konkrétan, az pediglen néha igen, néha nem. Fletó, dögölj meg, mielőtt lemondanál, te szarházi alja.

Dr. Muerte 2009.03.21. 11:00:42

@is: igen erre én is emléxem, meg az Ezüsthajó Kft. remek filmjeire stb. Tényleg ideje lenne végre lezárni ezeket a dolgokat is egy jó kis számonkéréssel.....

sikideg 2009.03.21. 11:00:50

már ne haragudj de neked elgurult a gyógyszered ezen az alapon minden pártot sőt a parlament összes tagját sittre lehetne vágni. bár ez lenne a legjobb megoldás de hát ha ébren vagyunk akkor ne álmodjunk.nincs ma olyan párt aki hitelesen kiálhat az emberek elé, és ellehetne hinni amit mond.nind hazudik, ha ovi kerül hatalomra majd azt mondja mint ahogy tette is , más a választási igéret és más a valóság. ide egy normális elkötelezett pártra van szükség aki tesz is az országárt és olyan ellenzékre aki nem az ország ellensége !!!

Rókakígyó 2009.03.21. 11:02:13

jöhetnek az új legyek.

S. Annyi 2009.03.21. 11:05:02

A kapitány szokta utoljára elhagyni a süllyedő hajót, nem pediglen megfutamodik, mint a patkányok. Ez meg megfutamodik, mosom kezeim-mondja. Kimegy külföldre a pereputtyával, hisz gyurcsány névvel idehaza öngyilkosság élni. SZARHÁZI gyURCSÁNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009.03.21. 11:05:35

"...az országban 1998 után szétszakadt a nemzeti közösség, brutális belpolitikai háborúskodás zajlik a Fidesz miatt."
/Gyurcsány Ferenc, mszp kongresszus; forrás: MTI/

Ez teljesen beteg (mondjuk eddig is nyilvánvaló volt)! Még az utolsó lehelletével is azt fogja visítani, hogy 'a fidesz! és csak a fidesz!!'

Egyébként igen: mintha már lett volna ilyen önmaga ellen benyújtott bizalmatlansági indítvány. És azóta még mindig ő a miniszterelnök.
A fidesznek valószínűleg tényleg nem érdeke egy ilyen puha 'lemondás', de elég, ha az mszp mellé beáll az mdf és az szdsz.
De nagyon úgy tűnik, hogy ferkó ismét csak játszadozik.

A feljelentéshez (ld. a poszt végén).
Emlékeim szerint felmerült ilyen vád ellene (választási csalás), mégsem lett belőle semmi. Talán fel is jelentették.
Az ország hivatalban lévő miniszterelnökét nem olyan egyszerű eljárás alá vonni.

2009.03.21. 11:07:32

Egyébként tényleg: az egész parlamentet le lehetne csukni. Le is kellene :)

Szűcslaci 2009.03.21. 11:11:11

Lassan kezd leesni miért hozakodott elő az MDF Bokrossal.És miért van azóta is minden nap címlapon.Lehet hogy Dávidék ezt tudták előre.

á.m 2009.03.21. 11:17:01

és ha bokros lajos ep lista vezetősége, majd esetleges miniszterelnök jelöltsége csak közvélemény kutatás volt?

látták, hogy a kiábrándult mszp szavazók nagy részét még el lehetne csípni, és most a többpárti konszenzusos tárgyalásokon az mdf benyögheti a nevét új miniszterelnöknek. "szakértői" kormány lenne, a többi pártnak egyébként sincs reális esélye mást jelölni és az mszp-ben sincs vállalható jelölt.

Kenedy1 2009.03.21. 11:17:18

REMÉLEM ELŐREHOZOTT LESZ

Karácsony Benő 2009.03.21. 11:17:44

Volt feljelentés már Furcsány ellen,de az elévülés miatt nem indult nyomozás....
Mindenesetre Ibolyka vehet új,miniszterelnök-beavató kosztümöt: Bokros reloaded!
Aztán ő lesz a főgeci,2010-re meg el is feledjük GYF 7 átkos esztendejét,s OV ellenében ismét győzelemre segítjük ezt a snájdig,szépen beszélő,intelligens alakot...és akkor tényleg kész-vége-kicsöngettek!

á.m 2009.03.21. 11:17:55

@Szűcslaci: frissítenem kéne kommentelés előtt...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.21. 11:18:25

@Szűcslaci: nem hiszem, de az biztos, hogy jól néz ki a kettő egymás mellet...

bmezei 2009.03.21. 11:19:30

Én úgy gondolom az MSZP-n belül is megjött sok ember esze és megmondta neki hogy egész Európa rajta röhög úgy hogy lekéne mondani.Remélem előrehozott választás lesz.

sörbarát 2009.03.21. 11:28:14

@Kenedy1: és akkor mi lesz?

Komolyan kérdek mindenkit aki annyira hisz az előrehozott választásban: Utána mi lesz?

Jó, tudom röviden: Orbán lesz az új miniszterelnök. És akkor mi lesz?

Erre kérnék választ. És konkrét választ, nem blablázást.

S. Annyi 2009.03.21. 11:28:34

Qrvára mindegy ki jön majd. Nekünk végünk.

LouiS 2009.03.21. 11:28:50

Én azt mondom, hogy ez egy nagyon ügyes lépés... Mert akármi is történik az elkövetkezendő két hétben, nagy valószínűséggel a Fidesznek színt kell vallania a programjukról. Mert ugye az szinte biztosra vehető, hogy amennyiben új kormányfő után kell nézni, és abban a pártoknak egyet kell érteniük, akkor a Fidesz számára csak egyetlen jelölt jöhet számításba.

sörbarát 2009.03.21. 11:32:43

@LouiS: sajnos nem kell semmi programot csinálniuk, mert sok ember "legyen előrehozott választás" felfogással él (csak olvass itt kommenteket :)), mintha utána kánaán lenne vagy vlmi hasonló.

Orbán majd vízből bort varázsol vagy hasonló? Aranyeső lesz?

Rá Dios 2009.03.21. 11:34:43

@LouiS: Alighanem igazad van.
A feljelentsdi, meg a hazugság nem jó szöveg, egy politikus gyárilag hazudik és amikor igazat mond azt taktikai megfontolásból teszi.
Öszöd butaság volt, de nem amiatt amit, hanem ahol, amikor, akik előtt, ahogyan - ez persze elég hosszú lista :-) - mondott. Mint tudjuk, ellenfele, a Nagy Megmentő és Vezér szintén hazudik, mert az igazságra nem vagyunk "kondicionálva". A tömegdemokrácia, az általános és korlátozás nélküli választási jog egyszerű, nem igaz, hanem befogadható beszédre kényszerít(i azt, akitől az ilyesmi, tehát a hatalom szeretete nem idegen).

Szűcslaci 2009.03.21. 11:39:10

Senki se reménykedjen nem lesz előrehozott választás.Nem fogják hagyni.Pont úgy lesz mint Meggyesi idejében.Majd 2010-ben ráfognak mindent a most megválasztandó szakértői kormányra,mintha nem is ők választották volna meg.

Gera 2009.03.21. 11:41:43

Érdekes, hogy a poszt kb úgy indul, hogy mindenki hülye, mert senki nem érti, mi is az előrehozott választás, de majd a posztíró megmagyarázza, mert ő okos, aztán gyorsan kiderül, hogy a szerző csak egy bődületes ostobasággal akart előhozakodni :)))

bleee 2009.03.21. 11:42:46

Marhaság. A Fidesz azt mondta, rosszabbul élünk, ami nem volt igaz. Nem azt mondta, hogy szarban vagyunk, és rosszabbul fogunk élni, bárkit választunk.

Megfigyelo 2009.03.21. 11:43:23

Lehet, hogy a mostani világválságban az lenne a legjobb Magyarországnak, ha Bokros Lajos programját egy Bokros Lajos vezette - főleg pártonkívüli szakemberekből álló - kormány hajtaná végre. Ha az MSzP mögéáll, meglesz a többsége...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.21. 11:43:25

@csiga úr: bokros épp azáltal került ki a képből, hogy az mdf-be állt. Meg amúgy is túl drasztikus a maszop finomlelkületű tagságának.
Az mdf pedig gyakorlatilag halott, ha beáll az mszp mellé, már így is utálja őket a jobbosok nagyja, amiért nem mindenáron és mindig az mszp ellen szavaztak.
Pedig szerintem is ő kellene ide...
azbeszt.blog.hu/2009/03/10/bokrost_a_nepnek_1

KCB 2009.03.21. 11:44:09

Politikailag indokolt lépés, Gyurcsánnyal az MSZP népszerűsége ugyanitt lesz jövőre is. Ha lemond, kifoghatják a szelet a jobboldal vitorlájából hogy Gyurcsány mondjon le ezzel kvázi ismét legitimmé teszik a további kormányzást a maradék egy évre. Gyurcsány neve összeforrt a gazdasági válsággal, egy új arccal el lehet hitetni az emberekkel hogy most minden más lesz.

Unbiased 2009.03.21. 11:45:51

Bárcsak lenne egy olyan karakán MSzP-s, aki feláll a kongresszuson, és azt mondja: Gyurcsány takarodj, feltételek nélkül.

Paranoid Android2 2009.03.21. 11:46:01

@is: Akik nem kötnek koalíciót Horn Gyulával te észlény!:)))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.21. 11:46:40

@Kerek Perec: ezért nem fogja megszavazni a fidesz az egészet... Szerintem.

Megfigyelo 2009.03.21. 11:48:18

@bleee: Kétségtelen. 2006-ban a Fidesz hazudott nagyobbat, de az embereknek volt magukhoz való esze, és nem hitték el a 14-ik havi nyugdíj igéretét. Annál nagyobb aljasság Magyarország utólsó 20 évében nem volt, mint a 14-ik havi nyugdíj beigérése...

states 2009.03.21. 11:48:31

A dolog arról szól, hogyha a Fidesz most átvenné a kormányzást, akkor az a trágyadomb, amit ez a retardált barom hátrahagy, maga alá is temeti a fiataldemokratákat. Aztán akkor 2010-ben diadalmasan vissza lehet térni újabb 4 évre. Ezt a nyilvánvaló forgatókönyvet eszelte ki ez a lipótmezei zseni...

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.03.21. 11:51:01

Ekkora baj lenne, hogy már ő is inkább le akarna lépni?

Hellisfitar 2009.03.21. 11:51:51

Hát ez most érdekes helyzet lesz.
Alig pár napja hallottam olyan pletykát (?), hogy az emeszpé kihátrál Gyurcsány mögül, lényegében rákényszerítik a lemondásra. Helyére a Gráf-Kiss Péter duó egyike (főleg előbbi) várható.
És most tessék, Fletó lemond (remélem ezúttal nem hazudik).
Ja, igen, tovább is van: az emeszpé a fennmaradó egy évben semmi lényegi intézkedést nem tesz majd a válság kezelése érdekében, csődközeli állapotba lavírozza (tovább) az országot. A választások elbuktával lényegében egy roncshalmazt hagy a következő kormányra (Fidesz), amely tényleg kénytelen lesz drasztikus lépéseket tenni a csőd elkerülése érdekében. Emiatt a népszerűsége szinte nullára redukálódik (mint most az emeszpéé), kormányválság alakul ki. De az emeszpé 2011-re megváltóként előrobog, és megbuktatja a kormányt.
Nagyon ilyen bűze van a dolognak.

Kenedy1 2009.03.21. 11:54:01

Az mszp már túl mocsokságot és aljasságot követett el,hogy új arccal talpraáljon. minden hétre jut egy csalási botrány nekik. bűnöző az összes ráadásul

Megfigyelo 2009.03.21. 11:56:22

@Before: Nem kell a Fidesz: ha az MSzP kongresszusa rábólint, meglesz a parlamenti többsége. (Valószínüleg kell majd egy rendkívüli kongresszus mához két hétre, mert most valószínüleg még nem lesz végleges döntés, annál az MSzP bonyolultabban működik.)

sörbarát 2009.03.21. 11:57:17

@Hellisfitar: olyan jó ilyen kommenteket olvasni :D. Látszik, hogy fingod sincs a gazdaságról és mégis megprobálsz úgy beszélni róla, mintha értenél hozzá ^_^.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.21. 12:00:50

@Megfigyelo: az mszp kevés. Nekik az szdsz is, vagy az mdf. De persze, nem kell a fidesz. Nem is ez a szerepe, hanem a vicces rész, hiszen milyen poén lesz már, hogy Gyurcsány lemond, a fidesz meg nem szavazza meg! :)

Megfigyelo 2009.03.21. 12:04:36

@Kenedy1: Ami a csalásokat illeti: Tarlós, aki MSzP szimpátiával nem vádolható, nyilatkozta a napokban, hogy az ügyészség önkényes alapon dönti el, hogy ugyanolyan kisebb szabálytalanságért valakit lecsukat, vagy nem foglalkozik az üggyel. -- És azt pontosan tudjuk, hogy Pol Pot óta ott a Fidesz magánhadserege van.

tlac 2009.03.21. 12:04:45

trükkök százai..

Hellisfitar 2009.03.21. 12:05:58

@sorbarat: Egy mondatoddal meggyőztél. Látom te értesz hozzá. :)))))
Csak elmondtam egy innen-onnan hallott pletykát/hírt.
Aztán abba ne menjünk már bele, hogy az emeszpé mennyire érdekelt a gazdaság (? Ugye azért azt tudod, hogy jelen pillanatban nem csak erről van szó. Persze, tudiod, értesz hozzá) szinten tartásában. Eddig az látszik semennyire.

Megfigyelo 2009.03.21. 12:08:00

@Before: De Bokros esetén a syókséges 5-6 MDF-es vagy SZDSZ-es szavayat nem lenne kétséges...

qwert77 2009.03.21. 12:09:03

@Hellisfitar:

Egy pártnak politikai céljai vannak. És nálunk ez a politikai cél a másik fél teljes legyőzése. Az, hogy közben mi történik 10 millió emberrel igazából senkit nem érdekel.
Az viszont a FIDESZ hibája, hogy az adócsökkentéses, mindenért gyurcsány a hibás plusz a semmit nem lehet elvenni kommunikációval veszélyes vizekre evickélt, ahonnan nehéz a visszaút.
Nyilván ezek után GyF egyetlen lépésére sem mondhatja azt, hogy mellé áll. Aki cserébe ismét úgy tesz, mintha kormányozna.
A választópolgárok többsége ezek után joggal várja el, hogy egy FIDESZ-kormány első intézkedése egy feltétel nélküli (értsd: jelentős kiadáscsökkentés nélküli) adócsökkentés legyen. Amit nem lehet megcsinálni.

Megfigyelo 2009.03.21. 12:12:56

@artifex: Az egész világ összeomlóban van, itt Magyarországon még alig-alig érezni, hogy valójában mekkora a baj: Obamának pl. azzal kell foglalkoznia, hogy hogyan tudna megvédeni 9 millió családot (a lakosság kb. 1/10-ét) a kilakoltatástól...

Netuddki. 2009.03.21. 12:26:54

Előrehozott választás? Na az kellene ahhoz, hogy a jelenlegi hatalmi(nak csúfolt) "elit" átmentse magát.
A 2010-es választásoknak az is lehet a veszélye (már a mostani politikusokra nézve), hogy egy 3. most még talán nem is ismert párt nyerjen.
Egy előrehozott választásban 100%, hogy a Fidesz nyerne. Minimális részvétel mellett.

smartdrive 2009.03.21. 12:27:55

négy és fél szűk esztendő után ismét nagy nap virradt az alkotmányjoghoz értő politikai elemzőkre, már készítik a sötét öltönyüket a tévés szerepléshez

bunkó paraszt 2009.03.21. 12:30:59

ne áltassa magát senki, a balfasz gyurcsány nem fog lemondani, mégha ezt a szót használta is.
Hanem konstruktív bizalmatlansági indítványt nyúlt be, ami azt jelenti, hogy ő maga vagy a saját jelöltje. Merthogy ő az mszp elnöke is, így majd azt jelölik, akit ő akar.
Ha nem fogadják el a jelöltét, akkor marad, és majd mutogat, hogy ő le akart mondani, de a Fidesz nem szavazta meg.
Ha pedig elfogadják, akkor az a saját embere lesz, aki majd előkészíti a terepet számára 2010-re.
Így van ez kitalálva.

terszim 2009.03.21. 12:31:56

@Kenedy1: Teljesen igazad van. Nekik házon belülről senkit sem lenne érdemes elindítani.

Egyébként véleményem az egészről az, hogy ez Gyurcsány egy újabb trükkje, végül hatalmon fog maradni.

Ha netán távozna, szerintem a leghasznosabb dolgok az alábbik lennének (általam felállított hasznossági sorrendben):
1. Az egész parlament feloszlana, és új választásokat írnának ki. Ez nyilvánvalóan OV-nak kedvezne, nagyarányú győzelmet aratna. Egy probléma van, hogy nem látni, pontosan mit is akar majd csinálni. Mindenesetre bármit csinálna, erős felhatalmazása lesz, az új parlament mindent megszavaz majd neki, kétharmad felett az Alkotmányt is átírhatják. Szerintem bármit csinál, rosszabb már nem lehet ebben az országban. Ha csak egy kis szerencsék is van, akkor az intézkedései emiatt inkább távolítani fogják az országot a szakadéktól.
2. Gyúrcsányi helyett új miniszterelnök, ez esetben csak igazi szakértőkből állónak lenne értelme, az összes pártgenyát ki kéne rakni a francba. A szakértő kormány fejének csak elismert baloldali szakember jöhetne szóba, szerintem a legrátermettebb Bokros (és itt most ne menjünk bele abba a hitvitába, hogy a Bokros csomag segítette-e ki az országot a '95-ös hasonló helyzetből). Rajta kívül szóba jöhetne talán még Surányi, netalántán Bajnai vagy Gráf. Egyebek viszont egyáltalán nem. Az MSZP egyébként szerintem nagy butaságot csinált, hogy éveken keresztül mellőzte Bokrost, és ráadásul most hagyta, hogy az MDF lecsapjon rá. Nagy hülyék voltak... : )

Egyébként ha a második verzió jönne be, én akkor is úgy gondolom, hogy az is javítaná a Fidesz helyzetét, mivel Bokrosék (vagy valaki) nekilátna és levezényelné a legdurvább intézkedéseket, és a választásokig még akár kedvező hatásai is lennének. Ergo a Fidesznek a 2010-es győzelem után (ami miniszterelnök csere ide vagy oda, szerintem 100%) már nem az addig csak tovább romló helyzetből kellene még durvább intézkedéseket hozni, hanem talán már lenne mire építkeznie (még ha pár dolgot vissza is bontana, meg is változtatna).

Egyébként szerintem most Bokrosnak elég ciki, hogy letagadta az MSZP tagságát, máris hazudozáson lett rajtakapva. Ez a részéről is nagy böszmeség volt... : )

Hellisfitar víziójával kapcsolatban szerintem nem valószínű, hogy az emberek egy-két év alatt elfelejtsék, hogy kik tették tönkre az országot (és ezt a Fidesz a kormányzása alatt is folyton kommunikálni fogja), így szerintem sokkal tovább tart, míg ők újra labdába rúghatnak.

bunkó paraszt 2009.03.21. 12:32:15

mármint: "Hanem konstruktív bizalmatlansági indítványt nyúlt be, ami azt jelenti, hogy ő maga vagy a saját jelöltje fog nyerni. "

stanmore 2009.03.21. 12:35:08

Kurvára megszívta az Index,mert egy fél órája még azt bizonygatta ,hogy bezzeg gyurcsány most nem mer bizalmi szavazást kérni maga ellen stb .aztán lám kiderült ,hogy nemcsak ,hogy mer ,de fel is ajánlja távozását.CIki

Szűcslaci 2009.03.21. 12:37:26

@qwert77: A világon mindenhol jelenleg a vállalkozásokon próbálnak segíteni vagy adócsökkentéssel vagy más egyéb megoldással.Lásd franciáknál csak akkor kell adót és járulékot fizetni ha az adott időszakban van bevétele a vállalkozásnak.És ez így lenne helyes hisz így lehetne viszonylag megőrizni a munkahelyeket.Nem pedig további sarccal,mert abba tönkremegy a vállalkozó és munkanélküli lesz az alkalmazott,ergo több segélyt kell az államnak fizetni.

rockjano 2009.03.21. 12:39:31

@terszim:
Hellisfitar víziójával kapcsolatban szerintem nem valószínű, hogy az emberek egy-két év alatt elfelejtsék, hogy kik tették tönkre az országot (és ezt a Fidesz a kormányzása alatt is folyton kommunikálni fogja

Na ebben nagyon tévedsz, egy mert nem tették tönkre persze és nem csak ôk, ezek ilyen kislányos túlzások.

Kettô mert az emberek 1-2 hónap alatt képessek mindent elfelejteni, a magyar még mindig csodákat vár és azt senkitôl nem kaphatja meg.

Minden jobber arra számíthat hogy a Fidesz kormánynak eszetlen nehz dolga lessz. A válság nem csökkenni fog hanem erôsödni. Másrész a Fidesz a mostani teljesen elhibázott politikájával ássa maga alatt a gödröt.

sörbarát 2009.03.21. 12:48:51

@qwert77: meg lehet csinálni az adócsökkentést, és az tényleg a válság végét jelentené, mert akkor ország csődbe megy és tovább zuhanni már nem lehet.

@bunkó paraszt: bárki jelölhet, egyetlen kitétel: "Ehhez a képviselők legalább egy ötöde szükséges", csak utána meg is kell szavazni...

LeiterJakab 2009.03.21. 12:51:31

Az MSZP padsoraiban 189-2(Horn, Toller)=187 képviselő ül. 194 szavazat (a képviselők többsége) kell a konstruktív bizalmatlansági indítvány sikeréhez. Tehát 7 "függetlent" vagy az SZDSZ-t kell megvenniük.

sörbarát 2009.03.21. 12:55:09

@terszim:

1. tévedsz, ha úgy gondolod ennél rosszabb nem lehet. Menj el Afrikába, Argentinába, stb...
(ahol ÉHEZNEK, és nem az fáj nekik, hogy esetleg nem lesz minden egyes embernek külön-külön kocsija, plazma tvje, számítógépe, stb)

bunkó paraszt 2009.03.21. 12:55:25

@sorbarat: haha. Jó haverja lesz az a gyurcsánynak, hidd el.

KCB 2009.03.21. 13:00:23

@Before: Nem is kell, egyszerű többséggel megoldható.

sörbarát 2009.03.21. 13:01:33

@bunkó paraszt: hát lehetséges forgatókönyvek:

1. mszp és vlmelyik kispárt jó haverja
2. fidesz és kispártok jó haverja
3. mszp és fidesz jó haverja

sztem ilyen valószinűségi sorrendben. De ez azért is van, mert fidesz sem akar semelyik másik párttal kompromisszumot kötni, mert akkor simán tudnának nyerni mszp ellen

terszim 2009.03.21. 13:17:11

@rockjano: Igen, valóban sarkított fogalmazás a tönkretették, mondjuk úgy, hogy rossz pályára vitték az országot, és népszerűségféltés miatt nem akarnak erről a pályáról lelépni.

A következő kormánynak, legyen bármilyen színű, kutya nehéz dolga lesz, ez biztos. Teljesen nyilvánvaló, hogy megszenved vele az egész ország, míg kikerül a csávából. Ha egyáltalán kikerül. Az is biztos, hogy a következő kormány is sokat veszít majd a népszerűségből.

Amikor az Orbán elkezdett beszélni a terveiről - nyugdíjasnak csak inflációnak megfelelően emelnek - egyből lecsapott rá az MSZP. Nyilvánvaló, hogy ő is fog majd megszorítani. Egyébként szerintem sem korrekt, hogy a nagy arányú győzelem érdekében nem hozakodik elő a megszorítási terveivel.

Én nem vagyok semelyik irányba sem elkötelezett, szerintem egyszerűen csak az Oviék lennének most a kisebbik rossz az országnak. Más, választási győzelemre képes alternatíva most nincs. Ennyi.

I-brahi 2009.03.21. 13:24:28

"A Fidesz nem ígéretekkel, hanem a "rosszabbul élünk mint 4 éve" választási kampánnyal próbálta felnyitni az emberek szemét arra a tényre, hogy a helyzet rossz"

Megkérdezhetném a kedves posztírót, hogy HOL A FRANCBAN VOLT a 2002-es kampány idején, hogy ennyire hülye? Az MSZP 4500, a Fidesz 6000 milliárdot ígérgetett el a kampányban, utána lehet nézni. Az előbbi is sok, de a matematikatudásom szerint (ami meglehetősen jó) az utóbbi 33%-kal több...

Róma 2009.03.21. 13:24:47

Már elnézést, de mi az, hogy a f@szfej most hirtelen lemond. Ezt a sz@rt ő okozta, vállalja a felelősséget és csinálja végig.

I-brahi 2009.03.21. 13:33:07

@Róma: Eddig azt hisztiztétek, hogy mondjon le. Most megtette. Akkor mi a baj?

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.03.21. 13:35:04

Vannak, akik most biztos nagyon szomorúak... :D Lássuk csak miféle emberkék vannak Gyurcsány blogján:

kapcsolat.hu/hir/uj_kormanyfo_uj_kormany

"Missmarple | 2009-03-21 12:54
Ne féljetek, amíg Gyurcsány Ferencet látjátok!

Eddig is bíztam benne, ezután is fogok, mert látom: az egyetlen tiszta és tehetséges ember a mai politikai palettán! Csak találjon maga mellé való , hasonló kvalitású társakat, akik elviselik azt az ocsmány hadjáratot, amit most az ellenzék rájuk-ránk zúdít, és a csalódott szimpatizánsok aggodalmát, panaszait!

Most előjöhetnének a visszavonult szocialisták és liberálisok! Fogadjuk őket bizalommal!"


"sziszi | 2009-03-21 13:19
Nagyon szomorúvá tett a Miniszterelnök úr bejelentése.
Én bíztam a munkájában, nagyon becsülöm őt.
Remélem, hogy Gyurcsány Ferenc pártja élén megtalálja az országot a bajból kivezető utódját. Kivánok neki jó egészséget! "

terszim 2009.03.21. 13:36:49

@sorbarat: 1. tévedsz, ha úgy gondolod ennél rosszabb nem lehet. Menj el Afrikába, Argentinába, stb...
(ahol ÉHEZNEK, és nem az fáj nekik, hogy esetleg nem lesz minden egyes embernek külön-külön kocsija, plazma tvje, számítógépe, stb)

Ne haragudj, hagy' ne kelljen már az országnak a világ legutolsó országáig süllyedni ahhoz, hogy észrevegyük, hogy vészesen rossz irányba megyünk. Ne kelljen már büszkének lennem arra, hogy jobban élünk, mint Zimbabwe lakosai... Persze, biztos van, akik ennél is rosszabb körülmények között élnek, és biztos, hogy lehet ennél is rosszabb, de már ez az állapot is borzasztó, és nem kellene még mélyebbre süllyedni. Egyébként az ország így is összeteheti a kezét, hogy a mostani válság előtt még kapott pár év haladékot, hisz már 2006-ban olyan rosszak voltak a makroszámok, hogy tényleg csoda volt, hogy a külföldiek még hitelezték az országot (erről Gyurcsányi is beszélt Őszödön).

AkarkiJ 2009.03.21. 13:41:06

Pontosan mi volt a hamis tény, amit közöltek? Számszerűleg?

I-brahi 2009.03.21. 13:41:49

@terszim: Igen, és m iért voltak olyan rosszak a makro számok? Az addig eltelt 8 év miatt: Orbán kezdte az osztogatást, Megyó folytatta, Feri meg csak szimplán nem csinált semmit abban a két évben. Szóval miért lenne jobb, ha az az Orbán, aki egyszer már benne volt egy ilyen buliban, visszajönne?

rockjano 2009.03.21. 13:45:00

@terszim:
"Igen, valóban sarkított fogalmazás a tönkretették, mondjuk úgy, hogy rossz pályára vitték az országot, és népszerűségféltés miatt nem akarnak erről a pályáról lelépni."

Így van de nem csak népszerûségféltés miatt azon már nincs nagyon mit félteni :-), hanem azért hogy a következô garnitúrának minél nehezebb dolga legyen.

No most a Fidesz azt igazából bôven megérdemli, a baj csak az hogy az országnak tesz baromi rosszat.

persze most feri lemondásával van esély arra hogy talán tényleg változik valami...talán. Ha az Mszp rájön arra hogy nincs már nagyon mit veszteni..

Ami a Fideszt illeti az-e a jobb ha most nagyjából kiderül mit akar és ezért mondjuk nem nyer 2/3-al csak nagyon, vagy 2/3-al nyer de utánna viszont nagyon nagy népszerütlen csökkenés következik be?

Nehéz kérdés most ezen gondoloznak ôk is a rosszabbik változatot választják úgy tûnik. (mint általában)

Én sajnos egyáltalán nem gondolom hogy a Fidesz jobb lessz ennek az országnak és nem csak azért mert most nem mondják el, hanem én emlékszem az ô kormányzásukra és persze az idô nagyon megszépít mindnet de arra emlékszem hogy nagyon nem volt jó.

Megfigyelo 2009.03.21. 14:16:51

Az biztos, hogy a Fidesz rossz lesz az országnak, pláne mert a Jobbikat is hozza majd magával. Olyan diktatúra lesz, higy Sztálin az ujjait szopogatná...

sörbarát 2009.03.21. 14:27:00

@terszim: pedig igenis büszke lehetsz arra, hogy nem élsz úgy. Nem is kell messze menni, lakj pár évet Ukrajnában akár, ahol az a probléma, hogy nem mindenkinek volt fűtése a hidegben.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.03.21. 14:34:50

...de ugye azért a 90 évvel ezelőtti március 21.-e szomorú dátumáról sem feledkezünk meg teljesen?

kifordultvilag.blog.hu/2009/03/21/a_mocsok_hajnala_1919_marcius_21

terszim 2009.03.21. 14:38:57

@rockjano: Szerintem is az volna korrekt, ha a Fidesz elmondaná, hogy pontosan mit akar tenni. Adócsökkentés és kiadáscsökkentés oké, de akkor a kiadásokat hol csökkentené. Legfeljebb nem nyer 2/3-al, na bumm!

Én sem ugráltam értük, amikor ők kormányoztak, akkor is volt sok hülye degenerált (pl. Grespik, Simicska, stb.), de most mégis úgy érzem, hogy jobbak, mint az MSZP (most innen nem sorolok gennyláda embereket, mert vége-hossza nem lenne).

I-brahi-nak pedig válaszom: Valóban Orbán kezdte, megcsinált 2002-ben egy választási költségvetést, meg fényezték magukat a sok hülye alapkő letétellel, de azóta eltelt hét év! Kb. 2005-ig még elfogadható volt szerintem ez az "Orbán kezdte" jellegű duma (pl. én is elfogadtam és én is ezt mondtam), de ma már nem, könyörgöm! Két választási ciklusnyi rossz irányítást már nem lehet egy 2002-es választási költségvetésre ráfogni!

Dr. Ambrus 2009.03.21. 14:45:26

"Az Öszödi beszéddel az került nyilvánosság elé, hogy a Fidesz kampánynak igaza volt: a kormányon lévő pártok hazudtak az embereknek az ország gazdasági helyzetével és lehetőségeivel kapcsolatban azért, hogy a hibáikat és bűneiket palástolva hatalmon maradjanak."

Úgy látom elfelejti a szerző, hogy a Fidesz kampányában hatványozottan képes volt felülmúlni az MSZP-t hazug választási ígéreteivel...14. havi nyugdíj, etc.

terszim 2009.03.21. 14:47:52

@sorbarat: én büszke vagyok arra, hogy nem élek úgy, mint az afrikaiak és még mindig jobban, mint az ukránok!

De ez még mindig kevés, itt a rendszerváltás után azzal indultunk, hogy utól szeretnénk érni a fejlett nyugatot életminőségben, versenyképességben, stb.-ben. Nem kellene ebből feladni és a leggyengébbekhez mérni magunkat és azzal vigasztalódni, hogy mi náluk jobbal élünk. Pl. 2002-ben még úgy gondoltam (és most lényegtelen, hogy ki volt kormányon), hogy milyen jó lesz, hogy a születendő gyerekem már euróban fog gondolkodni, neki nem kell már átállnia majd arra, hogy az x euró az hány forint is (csak hogy össze tudja hasonlítani az értékeket, ahogy éveken keresztül csinálták pl. a németek). Erre most már lassan suliba megy, és eurónak híre-hamva. De ez csak egy pici példa volt, a lényeg, hogy ne adjuk fel az eredeti célokat, az erősebbekhez mérjük magunkat, ne a gyengékhez. És ha gondok vannak, ha látszik az, hogy távolodunk a céloktól, akkor lássuk be ezt mielőbb, mert csak úgy tudjuk megoldani a problémákat!

qwert77 2009.03.21. 14:58:20

@Meastick_az igazi:
Aztán meg államosítanánk a vállalkozásokat, kötelező tsz-tagság, stb,stb.
Osztályharc a burzsoák ellen...

sörbarát 2009.03.21. 15:18:17

@terszim: csak azzal kezdődött az egész, hogy ennél rosszabb már nem lehet. Erre hoztam példát, hogy de igenis lehet rosszabb.

Persze nem vagyok mazoista és én sem szeretném, hogy az bekövetkezzen, csak nem szeretem ha a mostani helyzetet világvégének tekintjük. Mert nincs az, az a tényleg szegény országokban van.

DeMarco 2009.03.21. 15:32:52

Itt az idő, hogy végre mi állampolgárok is beleszólhassunk a dolgok menetébe. Most kell hangot adni és hangosan KÖVETELNI, hogy azonnal írjanak ki előrehozott választásokat. Ne válasszanak senkit maguk közül, úgy, mint a D209-es után Fletót. A következő miniszterelnöknek a polgárok választásán kell alapulnia!!! Elég a játékból, a szavakból, trükkökből. HALADÉKTALANUL ÚJ VÁLASZTÁSOK KIÍRÁSÁT tűzzék ki! Ne a fejünk fölött döntsenek már megint. KÉRJÉK KI A POLGÁROK VÉLEMÉNYÉT IS !!!!
Itt az idő kommentelők, követeljük együtt, minél hangosabban!

Martian (törölt) 2009.03.21. 16:58:04

@terszim: "itt a rendszerváltás után azzal indultunk, hogy utól szeretnénk érni a fejlett nyugatot életminőségben, versenyképességben, stb.-ben"

Sajnos ez már akkor is nyilvánvaló önbecsapás volt... mint ahogy a Forma 1-ben sem lehet utolérni az előző generációs motorokkal és gyengébb képességű pilótákkal az élmezőnyt.

Martian (törölt) 2009.03.21. 17:00:00

@Megfigyelo: "Az biztos, hogy a Fidesz rossz lesz az országnak, pláne mert a Jobbikat is hozza majd magával. Olyan diktatúra lesz, higy Sztálin az ujjait szopogatná..."

A Gyurcsány-féle szabadságjog korlátozásokat nehéz lesz überelni...

sörbarát 2009.03.21. 18:21:59

@terszim: ebben az a gond, hogy Németországot csak ilyen szemmel látod.

Mesélek ezügyben egy picit. Apám német, pontosabban keleti részből származik, ott egy kisebb városból, így minden évben egyszer kimegyünk oda meglátogatni a nagyszüleimet.
Akkor látom, hogy ott milyen a helyzet. És egyáltalán nem rózsás. Minden fiatal megprobál átmenekülni nyugat Németországba, mert nincs ebben a városban munkalehetőség, csomó lakatlan ház, lassan szellemvárossá válik. Ezt egész keleti részre nagyjából rá lehet húzni.

Nekik annyi az előnyük, hogy ott van nyugat Németország és az támogatja, nélküle ugyanakkora szarban lenne, mint mi.
süti beállítások módosítása